چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: امام حسین (ع) تا آخرین لحظات عمر شریفشان همواره در بحث امر به معروف و نهی از منکر و وحدت مسلمین گام برداشت.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ضمن تسلیت ایام محرم در سخنانی اظهار داشت: اولین اصل در بحث شناخت نهضت کربلا و امام حسین علیه السلام شناخت درست از شخصیت این امام بزرگ و اهداف عالی ایشان می‌باشد.

امام جمعه شهرستان بانه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تا زمانی که به درستی نسبت به شخصیت والای امام حسین علیه السلام آگاهی نداشته باشیم، نمی‌توانیم درباره قیام و نهضت عاشورا نتیجه‌گیری درستی داشته باشیم.

این عالم اهل سنت ادامه داد: قیام امام حسین(ع) ابعاد بسیار مختلفی داشت که وجه مشترک این ابعاد معنویت و تلاش امام حسین (ع) برای احیای دین رسول خدا و همچنین احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در آن زمان بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) را می‌توان مظهر ناب امر به معروف و نهی از منکر دانست، عنوان کرد: امام حسین (ع) تا آخرین لحظات عمر شریفشان همواره در بحث امر به معروف و نهی از منکر و وحدت مسلمین گام برداشت ولی چشم مخالفان و گوش مخالفان به نوعی توسط شیاطین بسته شده بود و هرگز نتوانستند حرف حق را که از زبان فرزند رسول خدا را قبول کنند و تنها عده‌ای قلیل توانستند در آخرین ساعات عاشورای حسینی از بند شیطان و ابلیس رهایی یابند و به سپاهیان امام حسین علیه السلام بپیوندند.

امام جمعه شهرستان بانه اظهار کرد: امام حسین (ع) یک شخصیت بزرگ و یک مصلح بزرگ برای جامعه بشریت در هر زمان بوده و هست، اباعبدالله(ع) کسی بود که حتی قاتل فرزندان و قاتل خود را تا آخرین لحظه، امر به معروف و نهی از منکر کرد که این موضوع نشان می‌دهد جایگاه این امام تا چه حد والا و الهی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مردم اهل سنت ارادت ویژه‌ای نسبت به امام حسین علیه السلام دارند، خاطرنشان کرد: مردم اهل سنت ایران به ویژه مردم کردستان در ایام محرم حسینی همراه برادران شیعه خود در عزای شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش سوگوار می‌باشند و این یک وحدت است و به نوعی می‌توان گفت که امام حسین علیه السلام و یارانش با شهادت شان، زمینه‌ای ساز وحدت در جهان اسلام شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha